Kochana Irenko, we wczorajszym zadaniu zauważamy, że ułożenie jednej warstwy
wygląda następująco (X- sześcianik biały, O-sześcianik szary).
XOX
OXO
Warstwa górnaXOX
OXO
XOX
Warstwa środkowa OXO
W warstwie żaden sześcianik nie styka się
ścianą z sześcianikiem o tym samym kolorze. W warstwie jest 5 sześcianików
białych i 4 szare. Warstwę środkową naszkicowałem poniżej warstwy górnej. Jeśli
położysz obie warstwy, jedna na drugiej, zawsze nad białym sześcianikiem
znajduje się szary i na odwrót. W środkowej warstwie znajdują się 4 białe i 5
szarych sześcianików. Zatem w dużym sześcianie mamy 5+4+5=14 białych i 13
szarych sześcianików. Oczywiście, że możemy zamienić kolory i będziemy mieć 14
szarych i 13 białe.
Jeszcze raz gratuluję Ci szóstki ze
sprawdzianu trzecioklasisty. Widzisz, że szkoła jest ciekawa. Mocno Cię kocham, Tata
Kochana Irenko, na własnym przykładzie
widzisz, że szkoła jest fajnym miejscem. Można poznawać inne dzieci, a przede wszystkim
poznawać otaczający świat. Najważniejszym celem jest jednak poznanie, a w
konsekwencji kontrola przyrody. To oznacza, że będziemy znać metody leczenia chorób, pozyskiwania energii czy pożywienia. Dzisiaj nie potrafimy wyleczyć
większości chorób - raka, chorób psychicznych czy auto-immunologicznych. Miliony
ludzi zmaga się z ogromnym cierpieniem i nikt nie potrafi im pomóc. Popatrz wokół. A przygoda z nauką, czyli z poznaniem
przyrody, zaczyna się w szkole.
W piątek przyjadę do Ciebie. Może
pojedziemy Fabią do Białowieży. O tej porze roku roznosi się tam zapach żubrówki,
a wieczory pełne są gwiazd. O północy wyłączają uliczne lampy. Pięknych snów. Wieczorem
zmówmy piękną modlitwę Ojcze nasz. Mocno Cię kocham, Tata
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz