poniedziałek, 1 czerwca 2015

Wtorek, 2.06.15

Wtorek, 2.06.15

Kochana Irenko, we wczorajszym  zadaniu zauważamy, że ułożenie jednej warstwy wygląda następująco (X- sześcianik biały, O-sześcianik szary).
 
XOX
     OXO       Warstwa górna
     XOX

OXO
     XOX      Warstwa środkowa
     OXO

W warstwie żaden sześcianik nie styka się ścianą z sześcianikiem o tym samym kolorze. W warstwie jest 5 sześcianików białych i 4 szare. Warstwę środkową naszkicowałem poniżej warstwy górnej. Jeśli położysz obie warstwy, jedna na drugiej, zawsze nad białym sześcianikiem znajduje się szary i na odwrót. W środkowej warstwie znajdują się 4 białe i 5 szarych sześcianików. Zatem w dużym sześcianie mamy 5+4+5=14 białych i 13 szarych sześcianików. Oczywiście, że możemy zamienić kolory i będziemy mieć 14 szarych i 13 białe.
Jeszcze raz gratuluję Ci szóstki ze sprawdzianu trzecioklasisty. Widzisz, że szkoła jest ciekawa. Mocno Cię kocham, Tata

Kochana Irenko, na własnym przykładzie widzisz, że szkoła jest fajnym miejscem. Można poznawać inne dzieci, a przede wszystkim poznawać otaczający świat. Najważniejszym celem jest jednak poznanie, a w konsekwencji  kontrola przyrody.  To oznacza, że będziemy znać metody  leczenia chorób, pozyskiwania  energii czy pożywienia. Dzisiaj nie potrafimy wyleczyć większości chorób - raka, chorób psychicznych czy auto-immunologicznych. Miliony ludzi zmaga się z ogromnym cierpieniem i nikt nie potrafi im pomóc.  Popatrz wokół. A przygoda z nauką, czyli z poznaniem przyrody, zaczyna się w szkole.
W piątek przyjadę do Ciebie. Może pojedziemy Fabią do Białowieży. O tej porze roku roznosi się tam zapach żubrówki, a wieczory pełne są gwiazd. O północy wyłączają uliczne lampy. Pięknych snów. Wieczorem zmówmy piękną modlitwę Ojcze nasz. Mocno Cię kocham, Tata

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz