Najdroższa Irenko,
cieszę się, że poprawiłaś się na 6 z przyrody. Pisałem Ci, że program szkolny,
szczególnie z matematyki, jest bardzo okrojony. Dlatego każdego dnia posyłam Ci
zadanie z matmy, a następnego rozwiązanie. Niedługo zawody kangurkowe. Bardzo się cieszę, że w zawodach
startujesz. Pisałem Ci, że warto pomyśleć, co czują i widzą inni. Nie tak dawno
pisałem Ci, jak widzą pszczoły. Ich widzenie jest inne niż widzenie ludzi.
Każda pszczoła posiada ok. 4000 fasetek, połączonych w wielką sieć. Więcej
możesz przeczytać na stronie https://pl.wikipedia.org/wiki/Oczy_z%C5%82o%C5%BCone.
Rozwiązanie: oznaczmy ilość monet dwuzłotowych przez d, a ilość monet
5-złotowych przez p. Zachodzi równość d*2+p*5=53. Po zamianie monet przez
wróżkę, Miziołek miał 59 złotych: d*5+p*2=59. Jak z tych dwóch równań wyznaczyć
d i p? Pomnóżmy pierwsze równanie stronami przez 5: 10*d+25*p=265. Drugie
równanie pomnóżmy stronami przez 2: 10*d+4*p=118. Odejmujące równania stronami dostaniemy:
(25-4)*p= 147, albo 21*p=147, dzieląc obie strony przez 21 dostajemy p=7. Zatem
Miziołek miał 7 monet 5-zł i 9 monet 2-zł, razem 16 monet.
Zadanie: iloma zerami kończy się liczba będąca wynikiem mnożenia: 1*2*3*…*17*18*19?
Polecam Ci https://www.youtube.com/watch?v=wCREQr_cHAY bardzo pogodną muzykę do (niemieckiego) tańca Mozarta,
KV-610. Cały czas jestem przy Tobie.
Życzę Ci pięknego dnia, a po 20.00 napiszę parę słów. Bardzo mocno Cię kocham,
Tata
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz