czwartek, 9 lutego 2017

Piątek, 10.02.17

Piątek, 10.02.17

Najdroższa Irenko, cieszę się, że poprawiłaś się na 6 z przyrody. Pisałem Ci, że program szkolny, szczególnie z matematyki, jest bardzo okrojony. Dlatego każdego dnia posyłam Ci zadanie z matmy, a następnego rozwiązanie. Niedługo zawody  kangurkowe. Bardzo się cieszę, że w zawodach startujesz. Pisałem Ci, że warto pomyśleć, co czują i widzą inni. Nie tak dawno pisałem Ci, jak widzą pszczoły. Ich widzenie jest inne niż widzenie ludzi. Każda pszczoła posiada ok. 4000 fasetek, połączonych w wielką sieć. Więcej możesz przeczytać na stronie https://pl.wikipedia.org/wiki/Oczy_z%C5%82o%C5%BCone.
Rozwiązanie: oznaczmy ilość monet dwuzłotowych przez d, a ilość monet 5-złotowych przez p. Zachodzi równość d*2+p*5=53. Po zamianie monet przez wróżkę, Miziołek miał 59 złotych: d*5+p*2=59. Jak z tych dwóch równań wyznaczyć d i p? Pomnóżmy pierwsze równanie stronami przez 5: 10*d+25*p=265. Drugie równanie pomnóżmy stronami przez 2: 10*d+4*p=118. Odejmujące równania stronami dostaniemy: (25-4)*p= 147, albo 21*p=147, dzieląc obie strony przez 21 dostajemy p=7. Zatem Miziołek miał 7 monet 5-zł i 9 monet 2-zł, razem 16 monet.
Zadanie: iloma zerami kończy się liczba będąca wynikiem mnożenia: 1*2*3*…*17*18*19?
Polecam  Ci https://www.youtube.com/watch?v=wCREQr_cHAY  bardzo pogodną muzykę do (niemieckiego)  tańca  Mozarta, KV-610.  Cały czas jestem przy Tobie. Życzę Ci pięknego dnia, a po 20.00 napiszę parę słów. Bardzo mocno Cię kocham, Tata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz