piątek, 18 września 2015

Sobota, 19.09.15

Sobota, 19.09.15

Kochana Irenko, bardzo podobała mi się wczorajsza zabawa w klasę. Dziennik lekcyjny dla swoich uczniów masz opracowany według najnowszej podstawy programowej. Uczniów przepytywałaś bardzo starannie i bez taryfy ulgowej. Np. pytanie, ile wynosi 4+4*8=36 (może być również (4+4)*8=64) wymagało dodatkowych pytań uczennicy.  Poza tym uczennica nie wiedziała jakie są reguły skoku o kiju (prostym i skrzywionym). >20.10.14  Królik Borys zjada każdego dnia albo 9 marchewek, albo 2 główki sałaty, albo 1 główkę sałaty i 4 marchewki. W ubiegłym tygodniu Borys zjadł 30 marchewek. Ile główek sałaty zjadł on w ubiegłym tygodniu.<  Ponieważ Borys zjada dziennie albo 9 marchewek albo 4 albo żadnej marchewki, powstaje pytanie: jak liczbę 30 zapisać, jako sumę liczb 9 i 4? Zauważ, że 30=2*9+3*4. Czy można inaczej zapisać 30, jako sumę 9 i 4? Spróbuj innych sposobów.  Zatem przez 3 dni Borys zjadał 1 główkę sałaty i 4 marchewki, przez 2 dni po 9 marchewek i przez brakujące 2 dni (do pełnego tygodnia) po 2 główki sałaty. Zatem królik w ciągu tygodnia zjadł 2*2+3*1=7 główek sałaty.  Pięknego dnia. Do zobaczenia, Tata

Kochana Irenko, szczęśliwie wróciłem do Reguł. Słońce zaszło, gdy byłem w okolicach Małkini. Dni są coraz krótsze, ale jak widzisz dosyć ciepłe. Obiad zjadłem w Ciechanowcu. Właśnie odmrażam Fizi kurczaka. Wczoraj z rana dałem jej dużą porcję wątróbki i zostawiłem uchylone okienko do piwnicy. Dzielnie pilnowała domu. Zmówmy Ojcze nasz. Moc utuleń,  Tata

 
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz